mvh networks / digital communication agency

Design & Development

“Good Design is for Eternity”

Alberto Alessi, Designer

Γενικοί Όροι Συναλλαγών

mvh networks Melissopoulos – Vitsas GbR

Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 2014 | © mvh networks Melissopoulos – Vitsas GbR

§ 1 Πεδίο εφαρμογής

1.
Οι ακόλουθοι όροι ισχύουν αναφορικά με τις συμβατικές σχέσεις της MVH Networks Melissopoulos – Vitsas GbR (στο εξής “mvh networks”) και του αντισυμβαλλόμενου/ εντολέα.
2.
Ισχύουν αποκλειστικά οι ΓΟΣ (Γενικοί Όροι Συναλλαγών) της mvh networks. Όροι πελάτη, οι οποίοι είναι αντίθετοι ή αποκλίνουν από τους όρους της εταιρείας μας θεωρούνται άκυροι, εκτός από την περίπτωση που είχαν εγκριθεί από εμάς εγγράφως. Οι ΓOΣ της εταιρείας μας ισχύουν ακόμα και στην περίπτωση, κατά την οποία η εταιρεία μας διεξάγει κανονικά τις αποστολές της στον πελάτη, ενώ γνωρίζει την ύπαρξη αντίθετων ή αποκλινόντων όρων. Οι παρόντες όροι ισχύουν και για μελλοντικές εμπορικές σχέσεις, ακόμα κι αν αυτές δεν διέπονται από συμπληρωματικό συμβατικό κείμενο. Δια του παρόντος αποκλείεται ρητώς η εφαρμογή αποκλινόντων όρων αγοράς ή άλλων όρων του αντισυμβαλλομένου.
3.
Σε περίπτωση διαρκούς οφειλής, δικαιούμαστε οποτεδήποτε να προβούμε σε τροποποίηση ή συμπλήρωση των παρόντων ΓΟΣ. Οι νέοι ΓΟΣ κοινοποιούνται με επισήμανση των αλλαγών στον πελάτη τουλάχιστον τρεις (3) εβδομάδες πριν την έναρξη ισχύος αυτών. Σε περίπτωση που ο αντισυμβαλλόμενος δεν εγείρει ενστάσεις αναφορικά με τους νέους όρους εντός διαστήματος το αργότερο δύο (2) εβδομάδων από την ημερομηνία λήψης απόφασης της ισχύος αυτών, οι νέοι όροι αποτελούν μέρος της σύμβασης. Σε περίπτωση που ο αντισυμβαλλόμενος εγείρει ενστάσεις αναφορικά με τους νέους όρους συναλλαγών, δικαιούμαστε να προβούμε σε άτακτη καταγγελία, κατά το χρονικό σημείο έναρξης ισχύος των νέων γενικών όρων συναλλαγών, εφόσον η διατήρηση των παλαιών όρων συναλλαγών καθιστά αφόρητη τη συνέχιση της συμβατικής σχέσης.
4.
Παρεπόμενες συμφωνίες, ασφάλειες, και λοιπές συμφωνίες καθώς και τροποποιήσεις και συμπληρώσεις των παρόντων όρων συναλλαγών ισχύουν μόνον κατόπιν έγγραφης συναίνεσης της mvh networks.

§ 2 Δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας, Δικαιώματα χρήσης

1.
Για κάθε έργο που ανατίθεται στην mvh networks, τα σχετικά πνευματικά δικαιώματα ανήκουν σε αυτήν, η οποία ως εκ τούτου διαθέτει το δικαίωμα παραχώρησης των σχετικών δικαιωμάτων χρήσης.
2.
Το σύνολο των υφιστάμενων δικαιωμάτων της mvh networks αναφορικά με το ανατεθέν έργο, τα προστατευόμενα συγγενικά δικαιώματα, τα δικαιώματα επί φωτογραφιών, τα δικαιώματα επί εμπορικών σημάτων, τα δικαιώματα επί σχεδίων και υποδειγμάτων ή αναφορικά με τη χρήση καθώς και τα συγγενή δικαιώματα βάσει του δικαίου ανταγωνισμού, παραμένουν στη mvh networks. Η παραχώρηση των εξ αυτών προκυπτόντων δικαιωμάτων χρήσης στον παραγγελιοδότη πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο υπό τη μορφή απλού δικαιώματος χρήσης. Μεταβιβάζονται στον παραγγελιοδότη μόνον εφόσον αυτό απαιτείται από τον σκοπό της σύμβασης. Η παραχώρηση περαιτέρω δικαιωμάτων χρήσης πρέπει να συμφωνείται εγγράφως. Το αυτό ισχύει και επί μεταβίβασης δικαιωμάτων χρήσης σε τρίτους. Η μεταβίβαση των δικαιωμάτων ολοκληρώνεται μόνον μετά την πλήρη καταβολή της αποζημίωσης.
3.
Όλα τα σχέδια και τελικά σχέδια τελούν υπό την προστασία της νομοθεσίας περί πνευματικών δικαιωμάτων. Οι διατάξεις της νομοθεσίας περί πνευματικών δικαιωμάτων ισχύουν επίσης και όταν δεν υφίσταται ο απαιτούμενος κατά §2 του γερμανικού νόμου περί πνευματικών δικαιωμάτων (UrhG) βαθμός πρωτοτυπίας του πνευματικού δημιουργήματος.
4.
Δεν επιτρέπεται, άνευ ρητής συγκατάθεσης της mvh networks, ούτε η πρωτότυπη παραγωγή ούτε η αναπαραγωγή των σχεδίων και των τελικών σχεδίων. Δεν επιτρέπεται ουδεμία απομίμηση, ακόμη και αν πρόκειται περί εν μέρει απομίμησης.
5.
Σε περίπτωση μη τήρησης του παρόντος όρου, η mvh networks αποκτά δικαίωμα απαίτησης καταβολής συμβατικής ποινής ύψους 25.000,00 ευρώ. Η mvh networks διατηρεί το δικαίωμα απόδειξης ύπαρξης ζημίας μεγαλύτερου ύψους σε οιαδήποτε συγκεκριμένη περίπτωση.
6.
Η mvh networks έχει το δικαίωμα να κατονομάζεται ως δημιουργός επί τυχόν αντιτύπων. Μία παράβαση του δικαιώματος αναφοράς του ονόματος δίδει στην mvh networks δικαίωμα απαίτησης αποζημίωσης. Άνευ απόδειξης υψηλότερης ζημίας, η αποζημίωση ανέρχεται σε 50% της συμφωνηθείσας ή συνήθους αποζημίωσης σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας για υπηρεσίες design SDSt/AGD (ανεξάρτητων design studio/ένωσης γερμανών designer). Το δικαίωμα προβολής και απόδειξης ισχυρισμού περί ύπαρξης ζημίας μεγαλύτερου ύψους, παραμένει ανεπηρέαστο.
7.
Τυχόν προτάσεις του εντολέα ή τυχόν άλλη συνεργασία με αυτόν δεν επηρεάζουν το ύψος της αποζημίωσης. Δεν θεμελιώνεται δικαίωμα συνδημιουργού. Ο παραγγελιοδότης διασφαλίζει ότι οι από αυτόν διατεθειμένες φωτογραφίες, γραφικά ή άλλα αντικείμενα είναι ελεύθερα δικαιωμάτων τρίτων ή ότι τα αντίστοιχα δικαιώματα χρήσης είναι στην κατοχή του. Βάσει αυτού του πλαισίου, δεν είναι δυνατή η θεμελίωση ευθύνης της mvh networks αναφορικά με απαιτήσεις τρίτων και σε περίπτωση προσβολής δικαιωμάτων τρίτων φέρει τις αντίστοιχες δαπάνες.
8.
Εφόσον, βάσει της παραγγελίας του εντολέα, εκ του σχεδιασμού του τελικού ή οιουδήποτε ενδιάμεσου προϊόντος προκύπτουν νέα πνευματικά δικαιώματα δημιουργού, τότε ο πελάτης – εφόσον δεν έχει εγγράφως συμφωνηθεί διαφορετικά – αποκτά μόνο μία μη αποκλειστική άδεια χρήσης του τελικού προϊόντος. Τα δικαιώματα επί των ενδιαμέσων προϊόντων παραμένουν σε εμάς. Δεν πραγματοποιείται αυτόματη μεταβίβαση συγγενικών δικαιωμάτων.
9.
Απαγορεύεται οιαδήποτε χρήση υπερβαίνει τα συμβατικώς συμφωνηθέντα, ειδικά η περαιτέρω μεταβίβαση δικαιωμάτων χρήσης προς τρίτους, εκτός εάν έχουμε συναινέσει εγγράφως ως προς τη χρήση / περαιτέρω μεταβίβαση.
10.
Ο πελάτης αποκτά τα δικαιώματα εκμεταλλεύσεως μόνον μετά το χρονικό σημείο παράδοσης στον πελάτη από την mvh networks της ιστοσελίδας επί αποθηκευτικού μέσου ή μετά το χρονικό σημείο αποστολής (upload) στον προς τούτο διατεθέντα διακομιστή (server), εφόσον ο πελάτης έχει καταβάλει το πλήρες ποσό της σχετικής αποζημίωσης στην mvh networks (§ 158 παρ. 1 γερμ. ΑΚ). Έως την καταβολή της οφειλόμενης εκ του πελάτη αποζημιώσεως παραμένει το σύνολο των δικαιωμάτων εκμεταλλεύσεως επί του πνευματικού δημιουργήματος στην mvh networks.
11.
Η mvh networks δύναται να αναφέρεται, επί των αντιτύπων καθώς και στον χώρο παρουσίασης των νομικών πληροφοριών που αφορούν τον ιστότοπο ή το έντυπο, ως: “(Web)Design & Development by mvh networks”. Στους ιστότοπους εισαγάγεται προσθέτως το λογότυπο της mvh networks και ένα backlink προς τη διεύθυνση www.mvhnetworks.com στα στοιχεία ιδιοκτησίας του ιστότοπου. Το αυτό ισχύει για το σύνολο των εγγράφων (προσχέδια, τελικά σχέδια, κ.λ.π.) τα οποία παραδίδονται στο προπαρασκευαστικό προσυμβατικό στάδιο και μετά την κατάρτιση της σύμβασης. Για την επεξεργασία πρωτοτύπων και αντιγράφων προϋποτίθεται πάντοτε η πρότερη συναίνεση της mvh networks. Δεν επιτρέπεται η παροχή σε τρίτα πρόσωπα πρόσβασης στα έγγραφα και την τεκμηρίωση. Η mvh networks έχει το δικαίωμα να εμφανίζει εντός της δικής της τεκμηρίωσης / portfolio τα project που έχει φέρει ήδη σε πέρας.

§ 3 Προσφορά και σύναψη σύμβασης

1.
Οι προσφερόμενες λύσεις και τα προϊόντα μας αποτελούν μη δεσμευτικές προσφορές και δεν δημιουργούν δεσμευτικές υποχρεώσεις.
2.
Η δήλωση αποδοχής εκ μέρους του πελάτη αποτελεί δεσμευτική πρόταση σύναψης σύμβασης, η οποία γίνεται αποδεκτή μέσω της έγγραφης βεβαίωσης λήψης παραγγελίας.
3.
Οι λοιπές συμφωνίες και παρεπόμενες συμφωνίες καθώς και ασφάλειες εκ μέρους συνεργατών μας, οι οποίες δεν αποτελούν μέρος της προσφοράς μας, επιβεβαιώνονται από εμάς εγγράφως.

§ 4 Περιεχόμενο σύμβασης / Υπηρεσίες

1.
Το εύρος της από την mvh networks προσφερόμενης παροχής καθορίζεται βάσει της έγγραφης βεβαίωσης λήψης παραγγελίας ή βάσει της περιγραφής των παρεχόμενων υπηρεσιών της προσφοράς της mvh networks. Εφόσον δεν υφίσταται βεβαίωση λήψης παραγγελίας ή έγγραφη προσφορά παροχής υπηρεσιών, ισχύουν οι γενικές προβλέψεις του νόμου αναφορικά με την κατάρτιση σύμβασης.
2.
Εάν στην προσφορά περιλαμβάνεται η χρήση λογισμικού τρίτων μερών, (π.χ. CMS, συστήματα CRM), τότε το εύρος των παρεχόμενων υπηρεσιών περιορίζεται στην προμήθεια της σχετικής άδειας, καθώς και, εάν αυτό έχει συμφωνηθεί, στην εγκατάσταση και διαμόρφωση των παραμέτρων του λογισμικού.
3.
Εάν το λογισμικό τρίτων μερών αποτελεί ελεύθερο λογισμικό (open source), τότε η απόκτηση της άδειας χρήσης του πελάτη πραγματοποιείται άνευ κόστους για τον πελάτη.
4.
Εάν έχει συμφωνηθεί η ανάληψη εκ μέρους της ευθύνης καταχώρισης του διαδικτυακού τόπου στις υπηρεσίες online αναζήτησης, τότε οφείλεται εκ μέρους μας αποκλειστικά η σχετική καταχώριση κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο που αυτό είναι εφικτό στα πλαίσια μιας αυτοματοποιημένης καταχώρισης. Δεν είναι δυνατή η διασφάλιση εκ μέρους μας του ότι θα πραγματοποιηθεί επιτυχώς η καταχώριση σε μια υπηρεσία online αναζήτησης ή ότι θα επιτευχθεί η επιθυμητή θέση στην κατάταξη της λίστας αποτελεσμάτων που επιστρέφονται όταν υποβάλλεται ένα ερώτημα στην υπηρεσία αναζήτησης.
5.
Εφόσον δεν αναφέρονται στη βεβαίωση λήψης παραγγελίας, πρόσθετες παροχές, όπως ιδίως τηλεφωνική υποστήριξη, εργασίες συντήρησης, μοντέλα, προσχέδια, δοκιμαστικές εκτυπώσεις, σχέδια, εκτυπώσεις, τροποποιήσεις σε παραδοθέντα / διαβιβασθέντα αρχεία και δεδομένα, δημιουργία αντιγράφων ασφάλειας και συναφείς προεργασίες καθώς και το κόστος μεταφοράς δεδομένων, αποθήκευσης και αποθήκευσης σε αρχειοθήκες δεν αποτελούν μέρος των παρεχόμενων υπηρεσιών .
6.
Οι αναφερόμενες στη βεβαίωση λήψης παραγγελίας τιμές ισχύουν για τις παρεχόμενες υπηρεσίες που ορίζονται στο σχετικό κείμενο. Εάν αργότερα μεταβληθεί το εύρος των παρεχόμενων υπηρεσιών κατόπιν αιτήματος του πελάτη ή εάν προκύπτουν είτε κατόπιν αιτήματος του πελάτη είτε αναγκαίες για την εκπλήρωση της σύμβασης παροχές μετά την πώληση, τότε οι για τον λόγο αυτό προκύπτουσες επιπλέον εργασίες τιμολογούνται ξεχωριστά σε βάρος του πελάτη.
7.
Μεταβολές του αντικειμένου της σύμβασης, ιδίως αναφορικά με τον τρόπο και τη μεθοδολογία υλοποίησης των γραφικών και κειμενικών υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα μεταβολές εξαιτίας τεχνικών λόγων, παραμένουν στη διακριτική ευχέρεια της mvh networks, εφόσον δεν προκύπτει ουσιώδης μεταβολή του αντικειμένου της σύμβασης και οι μεταβολές δεν καθιστούν αφόρητη για τον πελάτη την εκτέλεση της παροχής.
8.
Ως βάση υπολογισμού των πρόσθετων παροχών  ισχύει, εφόσον δεν υφίσταται αντίθετη συμφωνία, ωριαίο κόστος ύψους 90,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, πέραν της συνήθους αποζημίωσης.
9.
Υποκείμενες σε αποζημίωση πρόσθετες παροχές αποτελούν σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από τον επιλεγέντα τρόπο αποζημίωσης, εφαρμογές πραγματοποιηθείσες από την mvh networks, εξαιτίας του ότι ο πελάτης, μετά την έγκριση του concept, την έγκριση της βασικής έκδοσης ή μετά την αποδοχή τμηματικής παράδοσης κατά τις επιθυμίες του πελάτη, προέβη σε μεταβολές οι οποίες αφορούν παροχές οι οποίες έχουν ήδη εγκριθεί ή των οποίων η παράδοση έχει ήδη γίνει αποδεκτή. Οι επιπλέον εργασίες αυτού του είδους σε κάθε περίπτωση αποζημιώνονται βάσει του ωριαίου κόστους κατά §4 παράγραφος 7.

§ 5 Γενική θεώρηση, έλεγχος και στάδια του έργου

Η εκτέλεση του project πραγματοποιείται από τον εντολοδόχο εργολήπτη κατά τα εξής πέντε στάδια. Ο διαχωρισμός σε στάδια έργου και οι σε αυτά αναλυόμενες υπηρεσίες παροχής εργασιών παρέχουν τόσο στον παραγγέλοντα όσο και στον εργολήπτη από την αρχή συμβατική και επενδυτική ασφάλεια. Μετά από κάθε βαθμίδα του έργου απαιτείται απόφαση  και έγκριση για μετάβαση στην επόμενη.  Τα δύο πρώτα στάδια του έργου μπορούν να ανατεθούν ξεχωριστά. Από το τρίτο στάδιο έως τη δημοσιοποίηση του, το έργο κατά κανόνα εκτελείται κατά τρόπο ώστε το εύρος των απαιτούμενων υπηρεσιών, π.χ. για παραγωγή και εκπαίδευση μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια μόνο μετά το τέλος του πρώτου σταδίου (Ορισμός προδιαγραφών και σχεδιασμός) σε συνεννόηση με τον παραγγέλοντα.

Στάδιο 1 Ορισμός προδιαγραφών και σχεδιασμός

Η συμβουλευτική συζήτηση κατά την έναρξη του έργου αποτελεί τη βάση για την εκτέλεση του έργου. Αυτή η πρώτη βαθμίδα εργασιών χρησιμεύει στον ορισμό και ακριβή αναγνώριση των στόχων του έργου και των ομάδων-στόχων καθώς και του περιεχομένου και των προθέσεων του ιστότοπου. Για τον σκοπό αυτό, κατά κανόνα σε ένα πρώτο Workshop εκπονούνται μαζί με τον παραγγέλοντα οι στόχοι, οι χρήσεις και το εκτιμώμενο εύρος της ιστοσελίδας. Παρεχόμενες υπηρεσίες, στάδιο 1:

1.1.
Συμβουλευτική συζήτηση με ανάλυση της επιχείρησης και των προϊόντων, της κατάστασης της αγοράς, ορισμό των στόχων του έργου και των στοχευόμενων ομάδων κοινού, στόχοι της διαδικτυακής παρουσίας.
1.2.
Προδιαγραφές της διαδικτυακής παρουσίας, επεξεργασία περιεχομένου και στόχων της ιστοσελίδας, βραχυπρόθεσμος, μεσοπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός της λειτουργίας της ιστοσελίδας, ορισμός περιεχομένου και λειτουργικότητας, σχεδιασμός ενσωμάτωσης σε ένα ολοκληρωμένο πλάνο μάρκετινγκ.
1.3.
Αξιολόγηση υφιστάμενης τεκμηρίωσης και εγγράφων, ανάλυση της εταιρικής ταυτότητας (corporate iidentity) και του εταιρικού σχεδιασμού (corporate design) του παραγγέλοντος ως κατευθυντήριες γραμμές για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα  της ιστοσελίδας. Ορισμός κατευθυντήριων γραμμών για το design της διαδικτυακής παρουσίας (CI, CD, χαρακτηριστικά χρώματα, κ.λ.π.).
1.4.
Ανάλυση αγοράς και ανταγωνισμού, αξιολόγηση της διαδικτυακής παρουσίας των (άμεσων) ανταγωνιστών και η ιδιαίτερη χαρακτηριστική τους εικόνα, ιδίως ενόψει των στοχευόμενων ομάδων κοινού.
1.5.
Ορισμός του πλαισίου τεχνικών προδιαγραφών για την υλοποίηση της διαδικτυακής παρουσίας και κατανομή εργασιών (ποιος αναλαμβάνει / παραδίδει και τι ακριβώς, πώς θα δημοσιευθούν οι σελίδες, κ.λ.π.). Ορισμός υπεύθυνων έργου και προθεσμιών.
1.6.
Πρωτόκολλο του διαδικτυακού workshop και λεπτομερείς προτάσεις για τη συγκεκριμένη υλοποίηση της διαδικτυακής παρουσίας – περιλαμβάνεται ο χρονικός προγραμματισμός, το εύρος παρεχόμενων υπηρεσιών, η κατανομή εργασιών και καθορισμός κόστους.

Στάδιο 2 Σύλληψη και προτυποποίηση

Ενόψει των προδιαγραφών ο εντολοδόχος αναπτύσσει μοντέλα δομής και σχεδιαστικές παραλλαγές για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της εικόνας του ιστότοπου, τα επονομαζόμενα “πρωτότυπα”. Εδώ ανήκουν οι παραδειγματικές σελίδες, ένα λεπτομερές σύστημα πλοήγησης καθώς και ένα λειτουργικό μοντέλο το οποίο επιδεικνύει τη χρήση του ιστότοπου. Τα πρωτότυπα δείχνουν πιθανές παραλλαγές της εξωτερικής εικόνας, του “look and feel” του ιστότοπου. Παρεχόμενες υπηρεσίες, στάδιο 2:

2.1.
Σύλληψη concept και δημιουργία ενός μοντέλου δομής, ορισμός δομής, εύρος και διάρθρωση του ιστότοπου, συμπεριλαμβανομένων των προβλεπόμενων επεκτάσεων, δημιουργία ενός λειτουργικού μοντέλου.
2.2.
Δημιουργία μιας σχεδιαστικής παραλλαγής (look and feel) και δημιουργία πρωτοτύπων του ιστότοπου με σκοπό την οπτική αξιολόγηση (στατικά μοντέλα ή/και εκτυπώσεις)
2.3.
Έρευνα και προμήθεια των απαιτούμενων εικόνων
2.4.
Ανάπτυξη των γραφικών για τη δομή της σελίδας και την πλοήγηση
2.5.
Παρουσίαση και καθορισμός των οριστικών προδιαγραφών της ιστοσελίδας, με σκοπό την έναρξη των εργασιών κατασκευής

Ο πελάτης καθιστά διαθέσιμα στον Web designer το προς παράδοση περιεχόμενο και στοιχεία, σύμφωνα με τις ανωτέρω παραγράφους, το αργότερο άνευ καθυστερήσεως μετά την ολοκλήρωση του σταδίου σύλληψης και καθορισμού concept. Αφού κριθεί ότι ο web designer έχει ετοιμάσει ένα concept το οποίο πληροί τις συμβατικές απαιτήσεις, ο πελάτης εγκρίνει το προσχέδιο αυτό με έγγραφη δήλωσή του. Οι πρόσθετες δαπάνες οι οποίες προκύπτουν εκ του ότι ο πελάτης δεν ανταποκρίθηκε στις συμβατικές του υποχρεώσεις κατά § 4 των ΓΟΣ, αποζημιώνονται βάσει ωρομίσθιας χρέωσης κατά τα υπό §3 στοιχ. 7 οριζόμενα. Ο web designer δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο που θέτει στη διάθεσή αυτού ο πελάτης. Ειδικά ο web designer δεν υποχρεούται να ελέγχει για την ύπαρξη τυχόν αθετήσεων διατάξεων που αφορούν την προσβολή δικαιωμάτων.

Στάδιο 3 Δημιουργία και έλεγχος

Επί τη βάσει του concept και των οριστικών προδιαγραφών του ιστότοπου αρχίζει η διαδικασία κατασκευής του ιστότοπου. Σε αυτό το πλαίσιο ξεκινά, καταρχήν τοπικά, η δημιουργία ενός πλήρως λειτουργικού ιστότοπου καθώς και η παραγωγή και υλοποίηση όλων των αναγκαίων στοιχείων (γραφικά, δέσμες ενεργειών, τυχόν τράπεζες δεδομένων). Ο τελικός έλεγχος υπό πραγματικές συνθήκες διασφαλίζει την πλήρη λειτουργικότητα. Παρεχόμενες υπηρεσίες, στάδιο 3:

3.1.
Κατασκευή του πλήρως λειτουργικού ιστότοπου με το σύνολο των σελίδων, γραφικών και δεσμών ενεργειών (script)
3.2.
Ενσωμάτωση των προγραμματιστικών δομικών στοιχείων (δέσμες ενεργειών, βάσεις δεδομένων)
3.3.
Πλήρης δοκιμαστικός έλεγχος όλων των σελίδων σε διαφορετικά μηχανήματα (λειτουργικά συστήματα και προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο) και υπό συνθήκες φόρτου δικτύου (προστατευμένες περιοχές provider/server)
3.4.
Ροή εργασιών επιμέλειας και διόρθωσης κειμένων, γραφικών και script

Μετά την ολοκλήρωση ενός έργου του ιστότοπου από τον web designer, εφόσον πληρούνται οι συμβατικές απαιτήσεις, ο πελάτης υποχρεούται να εγκρίνει με έγγραφη δήλωσή του το αποτέλεσμα.

Στάδιο 4 Δημοσίευση και τεκμηρίωση

Μετά τη λήξη της διαδικασίας κατασκευής και την έγκριση από τον παραγγέλοντα, ακολουθεί η δημοσίευση του ιστότοπου, δηλαδή ο ιστότοπος καθίσταται δημοσίως προσβάσιμος και καταχωρίζεται στις σχετικές μηχανές αναζήτησης. Εάν χρειαστεί και αναλόγως της περίπτωσης προτείνονται πρόσθετες ενέργειες και δράσεις μάρκετινγκ. Το συνολικό έργο, εφόσον έχει αυτό συμφωνηθεί προηγουμένως, τεκμηριώνεται πλήρως ούτως ώστε να είναι δυνατή η περαιτέρω ανάπτυξη του ιστότοπου ανεξαρτήτως παρόχου εργασιών. Παρεχόμενες υπηρεσίες, στάδιο 4:

4.1.
Εφόσον χρειάζεται, οργάνωση της τεχνικής διαδικασίας δημοσίευσης του ιστότοπου (αίτηση κατοχύρωσης του ονόματος τομέα -“domain”-, έρευνα και υποβολή προσφορών και προτάσεων, ρύθμιση παραμέτρων τομέα / διευθύνσεων email κατόπιν συνεννόησης με τον provider), και, εάν χρειάζεται, συνεννόηση με άλλα τμήματα ΙΤ αναφορικά με τις παραμέτρους της υλοποίησης.
4.2.
Δημοσίευση του ιστότοπου σε έναν δημοσίως προσβάσιμο διακομιστή (μέσω κάποιου παρόχου πρόσβασης στο internet ή μέσω ιδιόκτητου διακομιστή). Περιλαμβάνεται λειτουργικός έλεγχος των σελίδων και των δεσμών ενεργειών/βάσεων δεδομένων
4.3.
Καταχώριση του ιστότοπου στις σχετικές μηχανές αναζήτησης
4.4.
Παράδοση των σχετικών δεδομένων με τη μορφή εκτύπωσης αλλά και σε δίσκο CD-ROM (δυνατότητα προηγούμενης συνεννόησης αναφορικά με τη μορφή των αρχείων) για μετέπειτα συντήρηση, διαχείριση και κατανόηση της δομής του ιστότοπου.

Στάδιο 5 Φροντίδα, επέκταση, εκπαίδευση

Ένας ιστότοπος δεν θεωρείται ολοκληρωμένος μόνον εκ του γεγονότος της δημοσίευσής του σε έναν διακομιστή, αντιθέτως θα πρέπει να ενημερώνεται και να επεκτείνεται διαρκώς. Αυτά μπορούν να επιτευχθούν εσωτερικά με το προσωπικό του πελάτη ή εξωτερικά σε συνεργασία με τρίτους παρόχους υπηρεσιών. Εκπαιδευτικές ημερίδες για προγράμματα επεξεργασίας κειμένου, συστήματα συγγραφής, προγράμματα γραφικών  υπολογίζονται βάσει ημερήσιας αμοιβής, η φροντίδα και οι ενημερώσεις των ιστότοπων αναλόγως του δαπανηθέντος χρόνου ή με ένα κατ’ αποκοπήν μηνιαίο ποσό. Παροχή υπηρεσιών, αναλόγως αναγκών και μετά από συνεννόηση (προαιρετικά αν υπάρχει έγγραφη συμφωνία). Υπηρεσίες σταδίου 5:

5.3.
Τυχόν περαιτέρω ανάπτυξη του ιστότοπου μέσω νέων τεχνικών προτύπων ή/και νέων προγραμμάτων περιήγησης στο Διαδίκτυο, ανάπτυξη δομών λειτουργικότητας, κ.λ.π. Ο πελάτης υποχρεούται να προβεί σε αποδοχή του ιστότοπου, εφόσον το έργο πληροί τις συμβατικές απαιτήσεις ή εφόσον όλες οι απαιτηθείσες από τον πελάτη υπηρεσίες έχουν παρασχεθεί από τον web designer.
5.2.
Εργασίες συντήρησης και τακτικές ενημερώσεις καθώς και ανάπτυξη των ιστοσελίδων
5.1.
Εκπαίδευση προσωπικού της επιχείρησης σχετικά με τα προγράμματα επεξεργασίας κειμένου, τα συστήματα συγγραφής περιεχομένου, τα προγράμματα γραφικών και άλλα εργαλεία (εργαλεία FTP για μεταφορά δεδομένων)

§ 6 Προθεσμία παράδοσης και ολοκλήρωσης / Χρόνος παροχής υπηρεσιών

1.
Οι αναφερόμενες στη βεβαίωση λήψης παραγγελίας προθεσμίες παράδοσης και ολοκλήρωσης καθώς και οι χρόνοι που αφορούν την εκτέλεση των παρεχόμενων υπηρεσιών αντικατοπτρίζουν την εκάστοτε κατάσταση των πραγμάτων βάσει του σχεδιασμού και παρέχουν επεξηγήσεις για το σύνολο των τεχνικών ερωτημάτων. Ιδίως επί μεταβολών κατόπιν αιτήματος του πελάτη, πρόσθετων εργασιών και λοιπών παρεκκλίσεων εκ της βεβαίωσης λήψης παραγγελίας, είναι πιθανή μια αντίστοιχη μεταβολή των σχετικών προθεσμιών παράδοσης και ολοκλήρωσης, όπως για παράδειγμα μια παράταση του χρόνου εκτέλεσης των παρεχόμενων υπηρεσιών.
2.
Αυστηρές προθεσμίες κατά § 376 γερμ. Εμπορικού κώδικα (HGB) υφίστανται μόνον εφόσον αυτές έχουν ρητώς συνομολογηθεί κατά αυτόν τον τρόπο.
3.
Η τήρηση των υποχρεώσεων παράδοσης, ολοκλήρωσης και παροχής υπηρεσιών εκ μέρους μας προϋποθέτει την έγκαιρη και δέουσα εκπλήρωση των αντίστοιχων υποχρεώσεων εκ μέρους του πελάτη. Συνεχίζει να υφίσταται η δυνατότητα προβολής της ένστασης μη εκπλήρωσης συμβατικών υποχρεώσεων.
4.
Καθυστερήσεις παράδοσης, ολοκλήρωσης και παροχής, με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι εμείς ή ένας εκ των υπεργολάβων μας εξαιτίας ανωτέρας βίας ή εξαιτίας συνθηκών που εξομοιώνονται με ανωτέρα βία (όπως για παράδειγμα μέτρα νομισματικής πολιτικής, μέτρα εμπορικής πολιτικής ή άλλα κυριαρχικά μέτρα, απεργίες, ανταπεργίες, λειτουργικές δυσλειτουργίες καθώς και για παράδειγμα φωτιά, ελαττώματα μηχανήματος, θραύση, έλλειψη πρώτων υλών ή ενέργειας) μάς δίδουν το δικαίωμα μετάθεσης της παράδοσης, ολοκλήρωσης ή/και παροχής για τη διάρκεια της παρεμπόδισης συν έναν πρόσθετο εύλογο χρόνο. Εάν η εκτέλεση της σύμβασης κατ’ αυτόν τον τρόπο καταστεί αφόρητη για ένα εκ των συμβαλλομένων μερών, είναι δυνατή η υπαναχώρηση εκ της σύμβασης κατά το μέτρο αυτό.
5.
Εάν υπεισέλθουμε εμείς σε υπερημερία εκπλήρωσης ή ολοκλήρωσης, καταρχήν θα πρέπει να μας οριστεί μία εύλογη περίοδος χάριτος. Μετά την παρέλευση απράκτου της χαριστικής περιόδου, ο πελάτης δύναται να υπαναχωρήσει εκ της συμβάσεως.
6.
Εάν ο πελάτης έχει εκ του νόμου απαίτηση αποκατάστασης της ζημίας εξαιτίας υπερημερίας, τότε η αποζημίωση υπερημερίας περιορίζεται κατ’ ανώτατο σε 5% της αξίας παραγγελίας των επηρεαζόμενων παραδόσεων και παροχών. Περαιτέρω απαιτήσεις αποκλείονται, εκτός εάν η υπερημερία οφείλεται σε κατ’ ελάχιστο βαριά αμέλεια από πλευράς μας ή σε αθέτηση σημαντικής συμβατικής υποχρέωσης. Στις τελευταίες περιπτώσεις η υποχρέωση αποκατάστασης της ζημίας περιορίζεται ωστόσο στις τυπικά δυνάμενες να προβλεφθούν ζημίες.
7.
Δικαιούμαστε να προβαίνουμε σε τμηματική παράδοση και τμηματική παροχή υπηρεσιών. Ο πελάτης υποχρεούται να αποδεχτεί τη μερική παράδοση, εφόσον τα σχετικά δομικά μέρη του ιστότοπου πληρούν τις συμβατικές απαιτήσεις.

§ 7 Μεταβίβαση κινδύνου / Αποστολή

1.
Ο κίνδυνος τυχαίου περιστατικού και τυχαίας επιδείνωσης μεταβιβάζεται στον πελάτη κατά το χρονικό σημείο παραλαβής ή/και μεταβίβασης στον πελάτη, και σε περιπτώσεις αποστολής κατόπιν συμφωνίας κατά την ημερομηνία μεταβίβασης ή παράδοσης του πράγματος στη μεταφορική ή φορτωτική εταιρεία ή σε οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο οποίο έχει ανατεθεί η αποστολή στον πελάτη. Σε περιπτώσεις αποστολής μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η μεταβίβαση κινδύνου επέρχεται με την αποστολή στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλωθεί από τον πελάτη. Εφόσον κατά § 646 γερμ. ΑΚ (BGB) προκύπτει ολοκλήρωση αντί αποδοχής, το χρονικό αυτό σημείο αυτό είναι κρίσιμο για τον καθορισμό του χρονικού σημείου μετάθεσης του κινδύνου.
2.
Το αυτό ισχύει εάν ο πελάτης τελεί σε υπερημερία αποδοχής.
3.
Τα αγαθά, εφόσον ζητηθεί και σύμφωνα με τους εκάστοτε όρους αποστολής του μεταφορέα, ασφαλίζονται με δαπάνη του πελάτη.
4.
Σε περίπτωση κατά την οποία δεν είναι δυνατή η αποστολή άνευ ευθύνης μας, η μετάθεση κινδύνου στον πελάτη πραγματοποιείται με την ειδοποίηση περί ετοιμότητας αποστολής.

§ 8 Πληρωμή

Η αποζημίωση της mvh networks για αγαθά και υπηρεσίες, ελλείψει άλλης έγγραφης συμφωνίας πραγματοποιείται τμηματικώς σε 3 μέρη:
20 % του αντιτίμου καθίσταται απαιτητό με την κατάρτιση της σύμβασης.
30 % του αντιτίμου μετά την ανάπτυξη προτάσεων concept και σχεδιασμού από την mvh networks προτού ξεκινήσει το στάδιο προγραμματισμού. (Αμοιβή για την παρουσίαση).
40 % του αντιτίμου μετά την ολοκλήρωση των εργασιών προγραμματισμού.
10 % του αντιτίμου μετά την παραλαβή του έργου.

Τυχόν έξοδα ταξιδίου και λοιπές δαπάνες κατά κανόνα υπολογίζονται ξεχωριστά. Επί ειδικών δαπανών εξαιτίας προκαταρκτικών παροχών οι οποίες πραγματοποιούνται από την mvh networks, όπως για παράδειγμα σημαντικού ύψους δαπάνες για προμήθεια υλικών, πρέπει να συμφωνείται και να καταβάλλεται μια αντίστοιχη προκαταβολή.

§ 9 Καταβολή πληρωμής

1.
Εφόσον δεν συμφωνήθηκε άλλως, ο πελάτης υποχρεούται μετά την παραλαβή των αγαθών και του τιμολογίου να καταβάλει εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών τη συμφωνηθείσα αποζημίωση άνευ παρακρατήσεων. Μετά την παρέλευση της εν λόγω προθεσμίας υπεισέρχεται ο πελάτης σε υπερημερία οφειλέτη.
2.
Για τη μείωση του ποσού λόγω έκπτωσης απαιτείται ειδική έγγραφη συμφωνία.
3.
Μια πληρωμή θεωρείται πραγματοποιηθείσα μόνον αφού καταστεί διαθέσιμο σε εμάς το ποσό. Εάν η πληρωμή πραγματοποιείται με επιταγή, η πληρωμή θεωρείται εκτελεσθείσα μετά την εξαργύρωσή της.
4.
Εάν ο πελάτης καταστεί υπερήμερος -επί συμφωνίας αποπληρωμής σε δόσεις, με την πρώτη (1) δόση- τότε οι εκκρεμείς δόσεις καθίστανται αμέσως απαιτητές. Σε αυτή την περίπτωση η mvh networks δύναται να υπαναχωρήσει εκ της σύμβασης ή να απαιτήσει αποζημίωση για βλάβες. Οι τόκοι υπερημερίας ανέρχονται σε 5 % κατ’ έτος άνω του βασικού επιτοκίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, και πάντως κατ’ ελάχιστο σε 8 % κατ’ έτος επί υπερημερίας άνω των τεσσάρων εβδομάδων.
5.
Εάν μας γνωστοποιηθούν περιστατικά τα οποία θέτουν εν αμφιβόλω τη φερεγγυότητα του πελάτη, ιδίως εάν δεν πληρωθεί μία επιταγή του ή εάν καθυστερεί τις πληρωμές του, έχουμε το δικαίωμα να καταστήσουμε ληξιπρόθεσμο το σύνολο της υπόλοιπης οφειλής, ακόμη και εάν άλλως θα έπρεπε να έχουμε αποδεχτεί τις επιταγές. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε περαιτέρω και το δικαίωμα να απαιτήσουμε προκαταβολές ή την παροχή ασφάλειας.
6.
Ο πελάτης έχει δικαίωμα συμψηφισμού μόνον όταν οι ανταπαιτήσεις του είναι τελεσίδικες ή όταν αναγνωρίζονται από εμάς. Ο πελάτης δύναται να εξασκήσει δικαίωμα παρακρατήσεως μόνον εφόσον η ανταπαίτησή του βασίζεται στην αυτή συμβατική σχέση.
7.
Μετά την ολοκλήρωση της ιστοσελίδας η mvh networks γνωστοποιεί στον πελάτη τη συμβατικά οφειλόμενη αποζημίωση μέσω email (τελικό τιμολόγιο). Εάν αυτό είναι επιθυμητό, είναι δυνατή η ταχυδρομική αποστολή του τιμολογίου, στο οποίο θα προστεθούν τα αντίστοιχα ταχυδρομικά τέλη. Το τελικό τιμολόγιο καθίσταται πληρωτέο εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών.
8.
Η mvh networks έχει το δικαίωμα να ζητά προκαταβολές από τον πελάτη κατά εύλογα χρονικά διαστήματα. Το ύψος των δόσεων προκαταβολής εξαρτάται από τις εκάστοτε προσφερόμενες υπηρεσίες της mvh networks και συμφωνείται ότι θα αφορούν ήδη προσφερθείσες εργασίες ύψους 1.000,00 ευρώ. Τα τμηματικώς προκαταβαλλόμενα τιμολόγια καθίστανται πληρωτέα εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών.
9.
Σε περίπτωση τροποποίησης της παραγγελίας από τον πελάτη ή λοιπών καθυστερήσεων προκληθέντων από αυτόν, η mvh networks δικαιούται αποζημίωση για τα επιπρόσθετα έξοδα στα οποία υπεβλήθη. Τα εν λόγω επιπρόσθετα έξοδα τιμολογούνται ξεχωριστά και, εάν αυτό απαιτείται, διευθετούνται εκ νέου οι προθεσμίες παράδοσης.
10.
Δεν είναι επιτρεπτή η παρακράτηση πληρωμών καθώς και ο συμψηφισμός βάσει οιασδήποτε αμφισβητούμενης εκ της mvh networks ανταπαίτησης.

§ 10 Παρακράτηση κυριότητας, δικαίωμα παρακράτησης

1.
Παρακρατούμε την κυριότητα των αγαθών έως τον πλήρη διακανονισμό του συνόλου των απαιτήσεων οι οποίες απορρέουν εκ της εν εξελίξει επιχειρηματικής σχέσης.
2.
Ο πελάτης υποχρεούται να μας γνωστοποιεί άνευ υπαίτιας καθυστερήσεως την απόκτηση εκ μέρους τρίτων πρόσβασης στα αγαθά, όπως στην περίπτωση κατάσχεσης, καθώς και σε περιπτώσεις ζημίας ή καταστροφής των αγαθών. Ο πελάτης υποχρεούται να μας ενημερώνει αναφορικά με οιαδήποτε αλλαγή ως προς την κατοχή των αγαθών καθώς και σχετικά με την κατοικία ή την έδρα της εταιρείας του.
3.
Σε περίπτωση αντισυμβατικής συμπεριφοράς του πελάτη, ειδικότερα επί υπερημερίας πληρωμής ή μη εκπλήρωσης υποχρέωσης (§ 4 και §5), έχουμε το δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση βάσει του παρόντος όρου και να απαιτήσουμε επιστροφή των αγαθών. Το ανώτατο χρονικό όριο υπερημερίας του πελάτη ορίζεται σε οκτώ (8) εβδομάδες μετά τη βεβαίωση λήψης της παραγγελίας.
4.
Σε περίπτωση υπαναχώρησης εκ της συμβάσεως, με υπαιτιότητα του πελάτη, άνευ αθέτησης οιασδήποτε υποχρεώσεως της mvh networks προς αυτόν, ο πελάτης υποχρεούται να καταβάλλει αποζημίωση στην mvh networks για το προκύπτον κόστος και τις έως εκείνο το χρονικό σημείο παρασχεθείσες παροχές, έως το ποσό που ορίζεται είτε στη σύμβαση είτε στη βεβαίωση λήψης παραγγελίας.
5.
Ο πελάτης δικαιούται κατά τη συνήθη πορεία των δραστηριοτήτων του να επαναπωλήσει τα αγαθά. Ταυτόχρονα μας εκχωρεί, έως το ύψος του ποσού του λογαριασμού του, όλες τις αξιώσεις του οι οποίες προκύπτουν από την εκχώρηση του προϊόντος σε τρίτους. Εμείς αποδεχόμαστε την εκχώρηση. Μετά την εκχώρηση ο πελάτης δικαιούται να εισπράξει τις ως άνω αξιώσεις του. Διατηρούμε το δικαίωμα να εισπράξουμε εμείς τις σχετικές αξιώσεις, εφόσον ο πελάτης δεν τηρεί κανονικά τις υποχρεώσεις πληρωμής και υπεισέρχεται σε υπερημερία.
6.
Η επεξεργασία και ολοκλήρωση κατασκευής των αγαθών από τον πελάτη εκτελείται πάντοτε εξ ονόµατος και για λογαριασµό δικό μας. Αν πραγματοποιηθεί επεξεργασία που αφορά ή εμπεριέχει αντικείμενα που δεν ανήκουν σε εμάς, τότε αποκτούμε συγκυριότητα επί του νέου πράγματος, τα δε ποσοστά συγκυριότητας αντικατοπτρίζουν την αναλογία της αξίας των από εμάς παραδοθέντων αγαθών ως προς την αξία των λοιπών επεξεργασθέντων αντικειμένων. Το ίδιο ισχύει και εάν τα αγαθά αναμείχθηκαν με άλλα αντικείμενα τα οποία δεν μας ανήκουν. Ο πελάτης διαφυλάττει δωρεάν τη (συν)ιδιοκτησία μας. Τα αγαθά, στα οποία αυτός είναι συγκύριος μαζί με εμάς, θα ονομάζονται στο εξής προϊόντα με παρακράτηση κυριότητας.
7.
Σε περίπτωση πρόσβασης τρίτων στα προϊόντα με παρακράτηση κυριότητας, ιδίως μέσω κατασχέσεων, ο πελάτης οφείλει να ενημερώσει σχετικά το τρίτο μέρος αναφορικά με το δικαίωμα κυριότητάς μας, αλλά επίσης και να πληροφορήσει εμάς, ώστε να μπορέσουμε να διαφυλάξουμε ή να ασκήσουμε τα εν λόγω δικαιώματα κυριότητας. Εφόσον το τρίτο μέρος δεν είναι σε θέση να μας αποζημιώσει για τις δικαστικές και εξωδικαστικές δαπάνες οι οποίες προέκυψαν ως ανωτέρω, η ευθύνη για αυτές βαρύνει τον πελάτη.
8.
Σε περίπτωση αντισυμβατικής συμπεριφοράς του πελάτη -ιδίως επί υπερημερίας πληρωμής του οφειλέτη- έχουμε το δικαίωμα να παρακρατήσουμε τα προϊόντα με παρακράτηση κυριότητας ή, αναλόγως των περιστάσεων, να απαιτήσουμε εκχώρηση διεκδικητικών αγωγών ή αξιώσεων του πελάτη έναντι τρίτων. Στην περίπτωση αποδοχής επιστροφής προϊόντων καθώς και κατά την κατάσχεση προϊόντων με παρακράτηση κυριότητας δεν υφίσταται υπαναχώρηση από τη σύμβαση.
9.
Έως την προσήκουσα πλήρη εκπλήρωση όλων των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, οι οποίες υφίστανται υπέρ ημών έναντι του πελάτη, διατηρούμε το δικαίωμα παρακράτησης κατά § 369 γερμ. Εμπορικού κώδικα (HGB), επί του συνόλου των σχεδίων, χειρογράφων, δεδομένων και λοιπών αντικειμένων.

§ 11 Αποστολή δεδομένων - ιοί - απώλεια δεδομένων - βάρος απόδειξης

1.
Τα παραδοθέντα αρχεία πρέπει να πληρούν τις συνομολογηθείσες προδιαγραφές. Ο πελάτης οφείλει να ελέγχει, πριν την παράδοση ή διαβίβαση, τα δεδομένα που καθιστά διαθέσιμα σε εμάς, χρησιμοποιώντας την εκάστοτε πιο πρόσφατη έκδοση των αντίστοιχων αντιικών προγραμμάτων για τη διασφάλιση της ανυπαρξίας ιών, σκουληκιών (worm), δούρειων ίππων, κ.λ.π.
2.
Ευθύνεται για το συνολικό ύψος κάθε ζημίας προκληθείσας εξ ιού, σκουληκιού, δούρειου ίππου, κ.λ.π. ο οποίος μεταφέρθηκε από αυτόν. Η ως άνω ευθύνη περιλαμβάνει επίσης και την κάλυψη των εξόδων ελέγχου του συστήματος, διάγνωσης της ζημίας και επιδιόρθωσης από μια εξειδικευμένη εταιρεία, καθώς και αποζημίωση των εξόδων που προέκυψαν από διακοπή εργασιών.
3.
Ο πελάτης φέρει τον πλήρη κίνδυνο για την απώλεια δεδομένων. Είναι επίσης αποκλειστικώς υπεύθυνος για την αποθήκευση των δεδομένων καθώς και για τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας σε τακτά χρονικά διαστήματα. Έχουμε το δικαίωμα, αλλά όχι την υποχρέωση, να τηρούμε ένα αντίγραφο των δεδομένων. Σχετική υποχρέωσή μας υφίσταται μόνον εφόσον έχει οριστεί κάτι τέτοιο συμβατικώς.
4.
Σε περίπτωση απώλειας δεδομένων ο πελάτης οφείλει να καταστήσει εκ νέου διαθέσιμα τα εν λόγω δεδομένα άνευ αντιτίμου, για παράδειγμα αποστέλοντάς τα σε εμάς.
5.
Για το σύνολο των δεδομένων που καθιστά διαθέσιμα ο πελάτης δεν παρέχουμε ουδεμία εγγύηση, ακόμη και όταν πληρούνται οι απαιτήσεις του εδαφίου 1. Συμφώνως με τα ανωτέρω δεν υπέχουμε ευθύνη για κανένα ορθογραφικό, τυπογραφικό και μορφοτυπικό σφάλμα, καθώς και για οιαδήποτε παρέκκλιση χρώματος, αντίθεσης, κορεσμού, κ.λ.π., εφόσον προκλήθηκαν εξαιτίας των δεδομένων που παραδόθηκαν από τον πελάτη.
6.
Δεν υπέχουμε ευθύνη ελέγχου των δεδομένων που καταστάθηκαν διαθέσιμα σε εμάς, ούτε ως προς την πληρότητα, ούτε ως προς την ορθότητα ή τη συμμόρφωσή τους με τις προδιαγραφές του πελάτη. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι ανατεθείσες εργασίες εκτελούνται αποκλειστικά βάσει των αρχείων που έχουν τεθεί στη διάθεσή μας. Ο πελάτης φέρει πλήρες βάρος αποδείξεως περί της πληρότητας και έλλειψης ελαττωμάτων των παραδοθέντων δεδομένων καθώς και για την πλήρη και άνευ σφαλμάτων μεταφορά δεδομένων.

§ 12 Υποχρέωση κοινοποίησης ελαττωμάτων, δηλώσεις έγκρισης, παραλαβή

1.
Ο πελάτης οφείλει να ελέγχει τα έργα που παραδίδονται / ολοκληρώνονται από εμάς, καθώς και εκείνα, υπό τη μορφή προσχεδίων ή ενδιαμέσων σχεδίων που αποστέλλονται για να τύχουν διορθώσεων και βελτιώσεων αναφορικά με εμφανή σφάλματα. Τυχόν ενστάσεις του πελάτη περί ελαττωμάτων προϋποθέτουν ότι αυτός τηρεί κανονικά τις υποχρεώσεις επιθεώρησης και προβολής παραπόνων κατά § 377 γερμ. Εμπορικού κώδικα (HGB).
2.
Η υποβολή παραπόνων αποκλείεται, εάν αυτά δεν προβληθούν εγγράφως εντός τεσσάρων (4) εβδομάδων μετά την παραλαβή των προϊόντων και των υπηρεσιών. Για την τήρηση της προθεσμίας αρκεί η εμπρόθεσμη αποστολή των παραπόνων. Ο πελάτης φέρει το πλήρες βάρος απόδειξης όλων των προϋποθέσεων έγερσης αξιώσεων, ειδικά αναφορικά με το ελάττωμα καθαυτό, για το χρονικό σημείο εξακρίβωσης του ελαττώματος και για την έγκαιρη προβολή του παραπόνου. Κρυφά ελαττώματα, τα οποία δεν εξακριβώνονται ακόμη και μετά από άνευ καθυστερήσεως διεξοδική εξέταση, πρέπει να μας κοινοποιούνται άνευ καθυστερήσεως μετά την ανακάλυψή τους εγγράφως. Οιεσδήποτε απαιτήσεις βάσει των εν λόγω ελαττωμάτων παραγράφονται εντός 1 έτους μετά την μετάθεση του κινδύνου. Σε περίπτωση αθετήσεως του καθήκοντος επιθεώρησης και υποβολής παραπόνων και ενστάσεων, τα υπό εξέταση αγαθά θεωρούνται εγκριθέντα αναφορικά με το εν λόγω ελάττωμα.
3.
Ο κίνδυνος αναφορικά με οιοδήποτε σφάλμα (ιδίως αναφορικά με σφάλματα τυπογραφικά, μορφοτυπικά, ημερομηνίας τροποποίησης, χρωματικά, αντίθεσης και κορεσμού, κ.λ.π.) μετατίθεται με τη δήλωση έγκρισης του πελάτη σε αυτόν, εφόσον δεν πρόκειται για σφάλματα τα οποία προέκυψαν για πρώτη φορά κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης κατασκευής η οποία επακολουθεί μετά τη δήλωση έγκρισης.
4.
Σφάλματα περιεχομένου τα οποία προκλήθηκαν από εμάς διορθώνονται αδαπάνως, ενώ αντιθέτως τα προκληθέντα εκ μέρους του πελάτη, συνεπεία του δυσανάγνωστου των διαθέσιμων πρωτοτύπων, μη οφειλόμενες συμβατικά ή κατά παρέκκλιση εκ των πρωτοτύπων απαιτούμενες τροποποιήσεις, ιδίως διορθώσεις εκ μέρους του παραγγέλοντος ή των συγγραφέων, κοστολογούνται με βάση τις εργατοώρες που απαιτήθηκαν, σύμφωνα με το σύνηθες ωριαίο κόστος μας.
5.
Επί αλλαγών μετά την έγκριση, όλες οι σχετικές δαπάνες και κόστη επιβαρύνουν τον πελάτη.

§ 13 Εγγύηση

1.
Η mvh networks εγγυάται ότι τα παραδοθέντα προϊόντα και υπηρεσίες είναι άνευ τεχνικών ελαττωμάτων. Εφόσον το αντικείμενο της υπηρεσίας ή το παραδοθέν αντικείμενο, ενόψει σφαλμάτων, ιδίως κακής ποιότητας υλικού ή ελαττωματικού ή ασύμβατου με τα συμφωνηθέντα σχεδιασμού ή εκτέλεσης, δεν είναι δυνατόν ή καταστεί αδύνατο να χρησιμοποιηθεί, ή η δυνατότητα χρήσης του είναι ή πρόκειται να καταστεί σημαντικά μειωμένη, η mvh networks κατά τη διακριτική της ευχέρεια θα προβεί είτε σε επιδιόρθωση του ελαττώματος έως το ύψος της παραγγελίας είτε θα παράσχει εύλογη μείωση του τιμήματος. Σε περίπτωση αντικατάστασης ο πελάτης υποχρεούται να επιστρέψει το ελαττωματικό έργο. Η προθεσμία εγγύησης ανέρχεται σε δώδεκα (12) μήνες. Τυχόν υποβολή παραπόνων πρέπει να πραγματοποιείται εγγράφως. Η προθεσμία παραγραφής των ως άνω απαιτήσεων εκ της εγγυήσεως είναι παρομοίως δώδεκα (12) μήνες. Περαιτέρω απαιτήσεις του πελάτη έναντι της mvh networks εκ της εγγυήσεως αποκλείονται, εκτός της περιπτώσεως βαριάς αμέλειας ή δόλου εκ μέρους της mvh networks και των υπεργολάβων της, και ιδίως σε περίπτωση αποκατάστασης ζημίας που δεν προέκυψε στο παραδοτέο αντικείμενο ή το αντικείμενο της παροχής καθαυτό ή επί περαιτέρω ζημίας σε περίπτωση ελαττωματικών προϊόντων, καθώς και λοιπές έμμεσες ζημίες ή παρεπόμενες ζημίες, όπως διαφυγόντα κέρδη ή ζημίες εκ της διακοπής της παραγωγής ή μειωμένης ή απωλεσθείσας διαφημιστικής αποτελεσματικότητας ή δυνατότητας χρήσης. Αυτό δεν ισχύει για σωματική βλάβη. Η εγγύηση δεν αφορά ελαττώματα ή ζημίες που προκύπτουν εξαιτίας εσφαλμένων, ανακριβών ή ανεπαρκών στοιχείων ή προδιαγραφών του πελάτη ή σφαλμάτων των εντύπων εγγράφων για τα οποία δεν είναι υπεύθυνη η mvh networks ή οι βοηθοί εκπληρώσεως αυτής, ιδίως όταν αυτά ετέθησαν στη διάθεσή μας από τον πελάτη, ή όταν ο  πελάτης δεν προβαίνει σε κοινοποίηση προφανών ελαττωμάτων δοκιμίων, τελικών σχεδίων ή δοκιμίων εκτύπωσης προς έγκριση ή παραλαβή.
2.
Εάν αποτύχει η μεταγενέστερη εκπλήρωση, τότε ο πελάτης κατ’ επιλογή του έχει το δικαίωμα να απαιτήσει υπαναχώρηση ή μείωση του τιμήματος. Μη πραγματοποίηση μεταγενέστερης εκπλήρωσης υφίσταται, όταν, αφού μας έχει παραχωρηθεί σε ικανοποιητικό βαθμό η ευκαιρία μεταγενέστερης εκπλήρωσης ή αντικατάστασης, δεν έχει επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα, αν είναι δυνατή η μεταγενέστερη εκπλήρωση ή αντικατάσταση αλλά την έχουμε απορρίψει ή καθυστερήσει κατά μη αποδεκτό τρόπο, αν υπάρχουν δικαιολογημένες αμφιβολίες αναφορικές με τις προοπτικές επίτευξης του αποτελέσματος ή αν εξαιτίας άλλων λόγων προκύπτει κάτι που υπερβαίνει τα όρια του ανεκτού. Σε περίπτωση μη ουσιωδών αποκλίσεων εκ του συμβατικώς συμφωνηθέντος ποιοτικού αποτελέσματος, ιδίως επί μη ουσιωδών ελαττωμάτων, ο πελάτης δεν αποκτά δικαίωμα υπαναχώρησης.
3.
Εάν ο πελάτης, εξαιτίας νομικού ή πραγματικού ελαττώματος του πράγματος, μετά την αποτυχία της απόπειρας μεταγενέστερης εκπλήρωσης επιλέξει την υπαναχώρηση εκ της συμβάσεως, παρομοίως δεν αποκτά αξίωση αποζημίωσης για τη ζημία εξαιτίας του ελαττώματος. Αν ο πελάτης επιλέξει την απαίτηση αποζημίωσης μετά τη μη πραγματοποίηση μεταγενέστερης εκπλήρωσης, το προϊόν παραμένει σε εμάς εφόσον επιλέξουμε κάτι τέτοιο και κάτι τέτοιο είναι αποδεκτό. Η αποζημίωση περιορίζεται στη διαφορά μεταξύ της τιμής του συμφωνηθέντος έργου και της αξίας του ελαττωματικού προϊόντος. Αυτό δεν ισχύει, εάν μπορεί να μας αποδοθεί τουλάχιστον σοβαρό παράπτωμα, δόλια απόκρυψη ελαττώματος ή αθέτηση ουσιώδους συμβατικού καθήκοντος.
4.
Αξιώσεις έναντι ημών εκ της εγγυήσεως ισχύουν μόνον αναφορικά με τον άμεσο πελάτη και δεν είναι δυνατή η εκχώρησή τους.
5.
Το συμβατικώς συμφωνηθέν ποιοτικό αποτέλεσμα του έργου προκύπτει κατά κανόνα εκ της βεβαίωσης λήψης παραγγελίας, τις έγγραφες πρόσθετες συμφωνίες ή τη συγγραφή υποχρεώσεων. Δημόσιες δηλώσεις, ισχυρισμοί ή διαφημίσεις του κατασκευαστή δεν αποτελούν στοιχεία του συμβατικώς συμφωνηθέντος αποτελέσματος. Από νομική άποψη δεν παρέχονται στον πελάτη εγγυήσεις. Οι εγγυήσεις κατασκευαστή παραμένουν ανεπηρέαστες εκ των εδώ οριζόμενων.
6.
Σε περίπτωση εγκατάστασης λογισμικού τρίτων μερών, ισχύει ως συνομολογηθείσα η κατάσταση ποιότητας του λογισμικού στην έκδοση η οποία αναφέρεται στην παραγγελία.
7.
Αν υφίστανται ελαττώματα εξαιτίας μη υπαρχουσών ή διαφορετικών απαιτούμενων ιδιοτήτων συστήματος του πελάτη από εκείνες της προσφοράς/βεβαίωσης λήψης παραγγελίας, θα τροποποιηθεί επίσης και το σύστημα του πελάτη στη συνέχεια, οπότε δεν υπέχουμε καμία ευθύνη εξ εγγυήσεως, εφόσον το ελάττωμα προεκλήθη κατ’ αυτόν τον τρόπο. Ο πελάτης φέρει το βάρος αποδείξεως του ότι τα προκύπτοντα ελαττώματα των έργων και υπηρεσιών μας δεν οφείλονται στις διαφορετικές απαιτούμενες ιδιότητες συστήματος ή μεταβολές του συστήματος.
8.
Ελαττώματα μέρους των παραδοθέντων αγαθών δεν δίδουν το δικαίωμα άρνησης αποδοχής του συνόλου της παραγγελίας, εκτός εάν κάτι τέτοιο θα καταστούσε αφόρητη για τους αντισυμβαλλόμενους την εκτέλεση της σύμβασης.
9.
Για τις ποιοτικές αποκλίσεις των χρησιμοποιούμενων υλικών υπέχουμε ευθύνη μόνο μέχρι το ύψος των δικών μας απαιτήσεων έναντι των εκάστοτε προμηθευτών. Σε μία τέτοια περίπτωση δεν υπέχουμε ευθύνη, εάν εκχωρήσουμε στον πελάτη τις απαιτήσεις μας έναντι του προμηθευτή. Ευθυνόμαστε ως τριτεγγυητές εφόσον δεν υφίστανται αξιώσεις έναντι προμηθευτών εξαιτίας δικής μας υπαιτιότητας ή εάν οι εν λόγω απαιτήσεις δεν είναι εκτελεστές.

§ 14 Εμπιστευτικότητα / Προστασία προσωπικών δεδομένων

1.
Ο πελάτης συναινεί στο ότι θα προβούμε σε επεξεργασία και αποθήκευση των απαιτούμενων για την ομαλή εκτέλεση της παραγγελίας προσωπικών δεδομένων του πελάτη, σύμφωνα με τις νομοθετικές διατάξεις περί προστασίας των δεδομένων.
2.
Ο πελάτης περαιτέρω συναινεί στο ότι είναι επιτρεπτή η διαβίβαση των προσωπικών του δεδομένων προς τρίτα μέρη, εφόσον απαιτείται αυτό για την εκπλήρωση των συμβατικών μας καθηκόντων.
3.
Κατά τα λοιπά, δεν πραγματοποιείται κανενός είδους μεταβίβαση προσωπικών δεδομένων.

§ 15 Ρήτρα περιορισμού ευθύνης

1.
Ευθυνόμαστε για βαριά αμέλεια και δόλια αθέτηση καθήκοντος, καθώς και για εξ απλής αμελείας προκληθείσα σωματική βλάβη. Η ευθύνη επί μη εκ προθέσεως αδικημάτων περιορίζεται δια του παρόντος στις κατά τη σύναψη της σύμβασης τυπικώς δυνάμενες να προβλεφθούν ζημίες.
2.
Επί ελαφράς αμέλειας ευθυνόμαστε μόνον σε περίπτωση αθέτησης συμβατκών υποχρεώσεων και η ευθύνη περιορίζεται μόνον στις κατά τη σύναψη της σύμβασης τυπικώς δυνάμενες να προβλεφθούν προκύπτουσες ζημίες. Ο εν λόγω περιορισμός δεν ισχύει επί παράβασης διατάξεων περί ζωής, σωματικής βλάβης και υγείας. Για τις λοιπές εξ ελαφριάς αμέλειας και εξαιτίας ελαττώματος του έργου προκληθείσες ζημίες δεν υπέχουμε ευθύνη. Ενδεχόμενη ευθύνη εξαιτίας προσυμβατικών πταισμάτων ή κατά το νόμο περί ευθύνης λόγω ελαττωματικών προϊόντων παραμένει ανεπηρέαστη.
3.
Ανεξαρτήτως της υπαιτιότητάς μας, ενδεχόμενη ευθύνη εκ δόλιας απόκρυψης ελαττώματος ή εξαιτίας παρασχεθείσας εγγυήσεως ή ασφάλειας, παραμένει ανεπηρέαστη. Η εγγύηση του κατασκευαστή αποτελεί μία εγγύηση παρεχόμενη από τον κατασκευαστή και δεν προκαλείται ανάληψη ευθύνης εξ ημών εκ μίας εγγυήσεως.
4.
Φέρουμε ευθύνη επίσης για την προκύπτουσα κατά τη διάρκεια της καθυστέρησης αδυναμία παράδοσης, εκτός εάν η ζημία θα επέρχονταν ακόμη και εάν η παράδοση πραγματοποιούνταν εγκαίρως.
5.
Εφόσον η ευθύνη αποζημιώσεως για τη ζημία αποκλείεται ή περιορίζεται για εμάς, το αυτό ισχύει και αναφορικά με την προσωπική ευθύνη των υπαλλήλων μας, των εργαζομένων μας, των συνεργατών μας, των αντιπροσώπων μας και των βοηθών εκπληρώσεως.
6.
Αξιώσεις αποζημιώσεως συμβατικής και αδικοπρακτικής φύσης καθώς και απαιτήσεις απαλλαγής τρίτων εκ της ευθύνης παραγωγού ελαττωματικών προϊόντων αποκλείονται, εκτός της περιπτώσεως δόλου ή βαριάς αμέλειας. Το δικαίωμα υπαναχώρησης του πελάτη παραμένει ανεπηρέαστο. Αναφορικά με το εύρος εκπλήρωσης των ουσιωδών υποχρεώσεων της mvh networks και των υπηρεσιών τρίτων, ευθύνη φέρει η mvh networks μόνον μετά την ατελέσφορη δικαστική διαδικασία του πελάτη έναντι των εν λόγω τρίτων μερών, σκοπός για τον οποίο η mvh networks εχωρεί στον πελάτη τις απαιτήσεις της έναντι των τρίτων μερών.
7.
Δημιουργία λογότυπου και δικαιώματα επί της εμπορικής επωνυμίας: η mvh networks δεν φέρει ευθύνη περί του εάν το από εμάς προτεινόμενο λογότυπο αποτελεί ή όχι αντικείμενο πνευματικών ή άλλων δικαιωμάτων τρίτων μερών. Στις ανατεθείσες εργασίες δεν περιλαμβάνεται έρευνα για υφιστάμενα πνευματικά δικαιώματα τρίτων. Για τη μείωση του σχετικού κινδύνου, συνιστούμε τη διεξαγωγή μίας έρευνας. Η mvh networks δημιουργεί λογότυπα, αλλά άνευ περαιτέρω, ειδικής προς τούτο έγγραφης παραγγελίας δεν αναλαμβάνει την έρευνα περί πνευματικών δικαιωμάτων αναφορικά με το ίδιο ή παρόμοια εικονιστικά σήματα. Κάτι τέτοιο πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσω ενός γραφείου που ειδικεύεται στο δίκαιο σημάτων. Η mvh networks πρόθυμα μπορεί να παράσχει την εν λόγω υπηρεσία με ξεχωριστή χρέωση, και δίδει τη σχετική εντολή σε ένα τέτοιο γραφείο – η σχετική υπηρεσία δεν περιλαμβάνεται αυτοδικαίως στα παρεχόμενα από εμάς πακέτα υπηρεσιών.

§ 16 Φύλαξη, ασφάλεια

1.
Πρωτότυπα, ταινίες, αποθηκευτικά μέσα και εκτυπώσεις δεδομένων μετά την παράδοση στον πελάτη, καθώς και άλλα αντικείμενα εξυπηρετούντα στην επαναχρησιμοποίηση, όπως ολοκληρωμένα και ημιτελή προϊόντα, διατηρούνται και φυλάσσονται πέραν της προθεσμίας παραδόσεως μόνον κατόπιν προηγούμενης συμφωνίας και έναντι ξεχωριστού αντιτίμου.
2.
Τα ανωτέρω αναφερόμενα αντικείμενα, εφόσον έχουν καταστεί διαθέσιμα από τον πελάτη, τηρούνται με την προσήκουσα φροντίδα έως την προθεσμία παράδοσης.
3.
Εάν απαιτείται να ασφαλιστούν τα ανωτέρω αναφερόμενα αντικείμενα, θα πρέπει να προνοήσει σχετικά ο ίδιος ο πελάτης.

§ 17 Περιοδικές εργασίες

1.
Εάν ο πελάτης υπεισέλθει σε μερική ή ολική υπερημερία οφειλέτη λόγω μη πληρωμής και συνεχίζει να παραμένει σε καθυστέρηση παρά τη σχετική όχληση για μία εβδομάδα, μπορούμε να καταγγείλουμε τη σύμβαση απροθέσμως.

§ 18 Hosting (φιλοξενία ιστότοπου)

Η σύμβαση, εφόσον δεν έχει συμφωνηθεί άλλως, καταρτίζεται με διάρκεια ισχύος δώδεκα (12) μηνών. Εάν η σύμβαση καταρτίστηκε για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια ή εάν έχει συμφωνηθεί με τον πελάτη ελάχιστος χρόνος ισχύος, τότε η χρονική διάρκεια της σύμβαση επιμηκύνεται κατά τον συμφωνηθέντα χρόνο ή ελάχιστο χρόνο ισχύος, αλλά πάντως όχι άνω του ενός (1) έτους, εάν δεν υπάρξει καταγγελία με προθεσμία τεσσάρων (4) εβδομάδων πριν την εκάστοτε παρέλευση του συγκεκριμένου χρόνου ή ελάχιστου χρόνου ισχύος. Η mvh networks, επί συμβάσεων με διάρκεια ισχύος ή με ελάχιστο χρόνο ισχύος έως και δώδεκα (12) μηνών, έχει το δικαίωμα το νωρίτερο μετά από έναν (1) μήνα, να καταγγείλει τη σύμβαση με προθεσμία τριών μηνών κατά το τέλος του μήνα. Αυτό ισχύει επίσης και όταν η σύμβαση έχει παραταθεί για ορισμένο χρονικό διάστημα. Η mvh networks, επί συμβάσεων με διάρκεια ή ελάχιστη διάρκεια άνω των δώδεκα (12) μηνών και έως εικοσιτεσσάρων (24) μηνών, έχει το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση με προθεσμία έξι (6) μηνών στο τέλος του μηνός. Μια σύμβαση αορίστου χρόνου δύναται να καταγγελθεί με προθεσμία τριάντα (30) ημερών κατά το τέλος του μήνα από αμφότερα τα αντισυμβαλλόμενα μέρη, άνευ αιτιολογίας.

§ 19 Στοιχεία ιδιοκτησίας και λοιπές σημειώσεις σχετικά με τον ιστότοπο

1.
Έχουμε το δικαίωμα εντός των έργων μας να παραπέμπουμε προς την εταιρεία μας κατά εύλογο τρόπο, για παράδειγμα μέσω ενός υπερσυνδέσμου (hyperlink). Τοποθετούμε επίσης σε κατάλληλες θέσεις στην ιστοσελίδα υποδείξεις (π.χ. web design development mvhnetworks & λογότυπο) σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα του web designer. Ο πελάτης δεν δικαιούται να απομακρύνει αυτές τις υποδείξεις άνευ εγκρίσεως του web designer. Σε περίπτωση μεταβίβασης της ιστοσελίδας σε τρίτο πρόσωπο, και εκείνο επίσης δεν δικαιούται να απομακρύνει αυτές τις υποδείξεις. Ο πελάτης οφείλει να γνωστοποιήσει αυτό στον αγοραστή.

§ 20 Εφαρμοστέο δίκαιο, δωσιδικία, μερική ακυρότητα

1.
Ισχύει το δίκαιο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, εξαιρουμένης της εφαρμογής του δικαίου των Ηνωμένων Εθνών περί πωλήσεων. Εφόσον δεν συμφωνήθηκε άλλως, το Γερμανικό δίκαιο ισχύει και επί συμβατικών σχέσεων με αλλοδαπούς παραγγέλοντες.
2.
Εφόσον ο πελάτης αποτελεί έμπορο υπό την έννοια του Εμπορικού κώδικα, νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή ξεχωριστή περιουσιακή ομάδα δημοσίου δικαίου, τα δικαστήρια της Στουτγάρδης είναι αρμόδια για όλες τις εμμέσως ή αμέσως εκ της συμβατικής σχέσης αναφυόμενες διαφορές.
3.
Τόπος εκπληρώσεως, ελλείψει διαφορετικής έγγραφης συμφωνίας είναι η εταιρική έδρα της mvh networks. Τοπικά αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Στουτγάρδης, στη Γερμανία.
4.
Σε περίπτωση που κάποια διάταξη των παρόντων Γενικών Όρων Συναλλαγών ή διάταξη στο πλαίσιο άλλων συμφωνιών είναι ή καταστεί άκυρη, κάτι τέτοιο δεν επηρεάζει τις λοιπές διατάξεις ή συμφωνίες.